راتيونال نظام التداول ليك


البنية التحتية للمؤسسات ما الذي يعوق المنظمات من تحقيق التغيير الفعال أظهرت دراسة حديثة أجرتها شركة عب أن أكثر من ثلثي المديرين التنفيذيين يقومون بتنفيذ ابتكارات واسعة لنماذج أعمالهم. ويسارع مديرو تقنية المعلومات لتقديم حلول لدعم جدول أعمال التغيير المتسارع هذا. ولكن بالنسبة للعديد من المنظمات، يعيق التخطيط الاستراتيجي وتنفيذ المشاريع الناتجة عن عدم وجود وجهة نظر مشتركة من المشهد التجاري وتكنولوجيا المعلومات الحالي - بنية المؤسسة. تحتاج الإدارة إلى الصورة الكبيرة. وهذا أمر حاسم للتحليل السريع لتأثير التغييرات المقترحة وتحديد أولويات المشاريع التي تدفع أكبر قيمة إلى الأعمال التجارية. محاذاة استثمارات تكنولوجيا المعلومات مع أهداف العمل. تدعم بنية المشاريع الفعالة الاستراتيجية والتحليل والتخطيط من خلال تزويد أصحاب المصلحة مخططا للوضع الحالي للمشهد التجاري وتكنولوجيا المعلومات وكذلك الحالة المستقبلية المرغوبة. إدارة التعقيد لتحقيق التحول. وتعتبر استراتيجية بنية المؤسسة أساسية لتحقيق تحولات ناجحة ودائمة وإدارة المخاطر الكامنة وراء تحول الأعمال التي تحول التكنولوجيا. حلول الهندسة المعمارية المؤسسة يمكن: 1010 10 مساعدة إدارة تحليل وتخطيط وتنفيذ التغيير بشكل أسرع ومع رؤية أفضل. 10 الحصول على التعاون مع أصحاب المصلحة في مجال الأعمال التجارية من أجل تحسين المواءمة حول المتطلبات. 10 إنشاء مخططات المؤسسة كخارطة طريق لاستغلال اللبنات المعمارية لتكنولوجيا المعلومات وتحقيق تحول الأعمال. 10 تحقيق الامتثال المحسن والنتائج المتوقعة للمشروع. 10 تحسين مساهمة تكنولوجيا المعلومات في عائدات الأعمال مع تحسين النزاهة وخفة الحركة. 10 1010Contact إبو قراءة الكثير. أنا لا أعرف أي شخص ووس الحكيم الذي لا يقرأ كثيرا. ولكن هذا لا يكفي: عليك أن يكون مزاجه لانتزاع الأفكار والقيام الأشياء المعقولة. معظم الناس لا انتزاع الأفكار الصحيحة أو لا أعرف ما يجب القيام به معهم. 8212 تشارلي مونجر غالبا ما يكون للمستثمرين الناجحين نهج مختلفة جدا عندما يتعلق الأمر بعملية البحث ولكن هناك خيط مشترك واحد يبدو أنه يأتي مرارا وتكرارا هو أن أفضل المستثمرين هم قراء شريرون. يقضي وارن بافيت كل يوم تقريبا في مكتبه ويقرأ بدلا من أن يتسامح مع تقويم مليء بالاجتماعات والمكالمات الجماعية. قراءة تشارلي مونجر كثيرا عندما كان أطفاله يكبرون أنهم يعتقدون انه كان 8220a كتاب مع اثنين من الساقين التمسك 8221. وقد جاءت تعليقات على أهمية القراءة مرارا وتكرارا خلال الاجتماعات السنوية بيركشاير هاثاواي. الناس في الجمهور دائما عقدة والاتفاق مع المشاعر ولكن معظم الناس لا تتبع من خلال المشورة. المجتمع الحديث يوفر عددا هائلا من الانحرافات التي يبدو أن يترك القليل من الوقت لقراءة مركزة. وهذا يوفر ميزة كبيرة لأولئك الذين يستطيعون ضبط الانحرافات وتكريس الوقت نحو القراءة. ومع ذلك، هذه ليست سوى خطوة أولى. إن تكريس الوقت نحو القراءة أمر ضروري ولكنه في حد ذاته غير كاف عندما يتعلق الأمر بتحسين النتائج. ويجب أن ننفق بحكمة وقتنا وأن نركز اهتمامنا. 500 صفحة في الأسبوع اعتمادا على مصدر الاقتباس، وارن بافيت إما يقرأ 500 صفحة في الأسبوع أو 500 صفحة في اليوم الواحد. استنادا إلى بيان أدلى به تود كومبس، يبدو أن 500 صفحة في الأسبوع هو أكثر احتمالا أن يكون الرقم الفعلي (وبالتأكيد يبدو أكثر قابلية للتحقيق لبقية منا). وصفت مادة القراءة من قبل السيد كومبس كما 8220a hodgepodge8221 كاملة بدلا من كومة من الكتب. هناك 8217t أي شك في أن العديد من S. E.C. يمكن العثور على بطاقات الإيداع داخل تلك الكومة من مواد القراءة. هناك العديد من الأسباب الجديرة بالاهتمام للقراءة التي لا علاقة لها بالاستثمار ولكن يفترض أن المشورة التي يقدمها بافيت 8217 تتعلق بالسؤال النموذجي الذي يحصل عليه في كل وقت: 8220 كيف يمكنك البحث عن استثمارات كبيرة 8221 الإجابة على هذا السؤال تعود دائما إلى القراءة ، ولكن ليس فقط أي نوع من القراءة. من أجل التعرف على الشركات بطريقة لا تنطوي على الكثير من المفاهيم المسبقة أو التحيز، يحتاج المرء للذهاب إلى المصادر الأولية. ومع ذلك، يمكن تعريف المصادر الأولية على نطاق واسع أو ضيق. وسيشمل التعريف الواسع جميع المعلومات التي تنشرها الشركة عن نفسها على موقعها على شبكة الإنترنت، وتقارير سنوية لامعة، و C. E.O. والرسائل، والعروض التقديمية للشركات، والمكالمات الجماعية الفصلية. وسوف يقتصر التعريف الضيق على S. E.C. الإيداعات التي هي أكثر مدفوعة من مخاوف مجلس عام الشركة 8217s من رئيس التسويق أو علاقات المستثمرين. وقد تم توثيق تقنيات فعالة لقراءة الكتب بشكل جيد لسنوات ولكن نفس هو 8217t صحيح حقا ل S. E.C. برادة. S. E.C. الإيداعات هي الوثائق القانونية التي يطلب من الشركة تقديمها على أساس دوري، ويمكن أن تكون عواقب ارتكاب الأخطاء كبيرة. وتبعا لطبيعة الشركة، يمكن أن تختلف المخاطر وإخالء المسؤولية بطبيعتها القانونية. وتشمل جميع الشركات تقريبا معلومات، في بعض النواحي، متكررة أو غير متأنية بسبب الحاجة إلى تغطية قانونية. في حين ينبغي قراءة جميع المعلومات في ملف الإيداع قبل اتخاذ قرار استثماري فعلي، في محاولة لقراءة الملفات بالتسلسل على أساس صفحة تلو الأخرى عندما مجرد التعرف على شركة ليست أفضل نهج. ومن المحفوف بالمخاطر تقديم افتراضات غير مستمدة من علامات الاقتباس المباشرة، ولكن يبدو من الأرجح أن السيد بافيت لديه بعض الطرق لمراجعة سريعة S. E.C. الإيداعات: عندما قال بافيت قراءة 500 باجيسويك، وأعتقد أنه يعني محتوى ذات مغزى، وليس قراءة متكررة أمبير النمطية الإيداع فيرباج عن ظهر قلب. ذي راتيونال والك (راتيونال ووك) جانوري 12، 2017 ما هي بعض التقنيات الممكنة للاقتراب من الإيداع والحصول على معلومات كافية لتحديد ما إذا كان هناك مزيد من الدراسة ما يبرره في هذه المقالة، سوف نلقي نظرة على بعض الطرق الممكنة للاقتراب من 10 - K عن شركة لا يعرفها أحد لغرض تحديد ما إذا كانت هناك حاجة إلى مزيد من الدراسة. القراء الذين تم مراجعة S. E.C. الإيداعات لسنوات عديدة ولها طريقة خاصة بهم وربما لن تجد بقية هذه المادة مثيرة جدا للاهتمام ولكن، على أساس الأسئلة الواردة على تويتر والبريد الإلكتروني على مر السنين، قد يستفيد العديد من القراء. قراءة تقرير 10-K أفضل طريقة للحصول على فهم الأعمال التجارية على مستوى أكثر من سطحية هو قراءة الشركة 8217s أحدث 10-K الإيداع. هناك اختلافات هامة بين شركة 8217s 10-K الإيداع وتقرير سنوي، وخاصة بالنسبة للشركات الكبيرة. التقارير السنوية هي عادة مواد تسويقية لامعة تبدأ مع صفحة واحدة أو صفحتين C. E.O. ويتم اتباعها مع صفحات نمط مجلة عرض المنتجات 8217s الشركة أو الخدمات. وهي مصممة لجعل المساهمين وعامة الجمهور 8220feel good8221 عن الشركة وإدارتها. يمكن أن توجد معلومات مفيدة بشكل جيد في هذه المادة ولكن هذه المعلومات ستحتوي ضمن جدول أعمال محدد. وهذا البرنامج ليس بالضرورة شائعا ولكنه سيسعى دائما إلى التأثير على رأينا. فمن الأفضل ترك حتى بعد واحد قراءة 10-K. وبكل بساطة، فإن التقرير البالغ 10 كيلووات هو تقرير سنوي مطلوب لجميع الشركات العامة التي يجب تقديمها لدى شركة إس. في غضون فترة قصيرة من الزمن بعد نهاية السنة المالية. ومن الأهمية بمكان قراءة الإيداع من 10 إلى K والعديد من الإيداعات الأخرى، في مجملها، قبل أن يتخذ المرء قرارا استثماريا. ولكن إذا كان هدفنا هو ببساطة إلى 8220get أن نعرف 8221 الأعمال من أجل أن تقرر ما إذا كنا نريد تخصيص المزيد من الوقت، وهناك طرق أفضل للذهاب في هذه المهمة. أكثر كفاءة نحن في النظر إلى 10-K وبسرعة تحديد ما إذا كان هناك المزيد من الدراسة ما يبرره، والمزيد من الوقت يمكننا تخصيص للنظر في إضافي 10-كس. العثور على 10-K عمليات الإيداع قبل منتصف التسعينات، على المستثمر أن يرسل طلبا إلى شركة أو إلى شركة إس. من أجل الحصول على إيداعات شركة الورق ولكن ليس علينا أن ننتظر اليوم بفضل نظام إدغر. إدغار يجعل من الممكن لاسترداد المعلومات المتعلقة شركة في الوقت الحقيقي تقريبا باستخدام أداة بحث الشركة: في لقطة أعلاه، ونحن نذهب لتشغيل البحث عن تقنيات سنساتا باستخدام رمز 8220ST8221 رمز. باستخدام رمز شريط سوف يأخذك مباشرة إلى إيداعات الشركة 8217s. الاستعلام عن طريق اسم الشركة وعادة ما يؤدي إلى خطوة إضافية سرد عدد من الشركات وذلك باستخدام شريط هو أكثر كفاءة. عند إرسال هذا الاستعلام، سوف تأتي النتائج التالية: يمكننا أن نرى كل من 8217s الأخيرة المودعة في شاشة النتائج. ويشمل ذلك عددا من التقارير العشر التي تغطي الفترات الفصلية، فضلا عن أنواع التقارير الأخرى. نحن لا نرى 10-K في النتائج الأخيرة، ولكن تصفية على نوع الإيداع تقديم كل من 10 K التقارير في النظام: يمكننا أن نرى كل من 10 K التقارير منذ سنساتا العامة في عام 2010. لأغراض من مراجعتنا الأولية، سوف نرغب في تقديم أحدث تقرير من 10 K في 2 فبراير 2016 (2016-02-02). النقر على الخيار وثائق لأحدث 10-K ثم على 8220Form 10-K8221 الارتباط سيعرض التقرير الفعلي. يمكننا أن نرى أن هذا التقرير هو حوالي 147 صفحة طويلة والتي من الواضح أن تأخذ قدرا كبيرا من الوقت لقراءة من غطاء لتغطية، بل هو غطاء لتغطية القراءة هو مطلوب قبل الاستثمار ولكن ليس من أجل الحصول على فهم أساسي للأعمال التجارية . من أجل الحصول على فهم أساسي، وسوف نركز على عدد قليل من المجالات المحددة. ملخص النشاط التجاري هو تسع صفحات فقط، بدءا من الصفحات من أربعة إلى اثني عشر. والغرض من هذا القسم بديهي. ومن المفترض أن تقدم الإدارة لمحة عامة واضحة عن الغرض الاقتصادي للأعمال التجارية أو المنتجات أو الخدمات التي تبيعها، والظروف الاقتصادية الرئيسية التي تعمل فيها، وبعض الإحساس بتاريخها، وإلقاء نظرة على الظروف التنافسية في هذه الصناعة. وينبغي قراءة هذا القسم بكامله بعناية كاملة. من قراءة نظرة عامة، ونحن نفهم بسرعة أن سنساتا هو في مجال تطوير وتصنيع وبيع أجهزة الاستشعار والضوابط التي يتم استخدامها في مجموعة متنوعة من التطبيقات. يتم تخصيص هذه المجسات لاستخدامات محددة، وعلى مستوى مبسط، تترجم ظاهرة الفيزيائية مثل الضغط في الإشارات الإلكترونية التي تؤدي المعالج الدقيق لاتخاذ نوع من العمل. وتشمل الأسواق نهاية الشركة الرئيسي 8217s السيارات، المركبات الثقيلة، هفاك، الصناعية، الفضاء، وأشباه الموصلات الأسواق، من بين أمور أخرى. والشركة هي البحوث مدفوعة ويعمل بشكل وثيق مع العملاء. وتنوع العمليات مع الأصول الثابتة والإيرادات ذات مغزى في جميع أنحاء العالم. سوق السيارات هو الأكثر أهمية مع أكثر من ثلثي الإيرادات المنسوبة إلى هذا السوق نهاية. تقدم الإدارة لمحة موجزة عن سنساتا التي لها جذور تعود إلى الشركات التي تأسست في عام 1916، ومؤخرا، كانت جزءا من شركة تكساس إنسترومنتس حتى عام 2006 عندما أصبحت سنساتا شركة مستقلة. ومن الواضح أيضا أن الشركة قد نمت من خلال العديد من عمليات الاستحواذ منذ عام 2006. عادة، سوف تقدم الإدارة لمحة عامة عن الأعمال ككل والقطاعات التي يستخدمها لأغراض الإدارة والإبلاغ. ونحن نعلم أن الإدارة قد قسمت الشركة إلى قسمين: استشعار الأداء وحساسية الاستشعار. عادة ما يتم عرض الحقائق والأرقام في شكل جدول على أساس كل شريحة، كما يمكننا أن نرى مع العرض التقديمي لجزء استشعار الأداء: هذا العرض يسمح لنا بسرعة لفهم أكثر قليلا عن الأعمال من خلال ترجمة مصطلح غامض مثل 8220 الأداء الاستشعار عن المعدات 8221 في التطبيقات التي يمكننا جميعا فهم أكثر سهولة. بشكل عام، نحن نريد أن نرى محاولة من قبل الإدارة لجعل الأعمال مفهومة للمستثمرين. في هذه الحالة، تبيع الشركة مكونات تقنية عالية ولكن يمكننا أن نفهم عموما ما هي هذه المكونات المستخدمة دون أن يكونوا خبراء تقنيين. كما تقوم الإدارة بتقسيم الإيرادات حسب الفئة على مدى السنوات الثلاث الماضية مما يمنحنا إحساسا واضحا بأن أجهزة استشعار الضغط هي أهم جانب من جوانب عمليات القطاع 8217. ويوجد عرض مماثل لجزء حلول الاستشعار الذي لن نعرضه هنا لأننا حاولنا محاولة تحليل سنساتا، ولكن بدلا من ذلك تقديم نظرة عامة على ما هو وارد في 10-K. وتنتظر نظرة عامة على الأعمال التجارية تغطية الملكية الفكرية والزبائن والمنافسة والموسمية وعوامل أخرى، وكل ذلك يضيف إلى الصورة العامة، وينبغي مراجعته بعناية. قسم نظرة عامة على الأعمال هو تسع صفحات فقط طويلة ويستغرق ما بين 15 إلى 30 دقيقة للمراجعة. ومع ذلك، فإنه يوفر ما يكفي من المعلومات لمعظم الناس لتحديد ما إذا كان ماس كهربائى العملية والانتقال إلى شيء آخر أو لمواصلة العملية. إذا وصل المرء إلى نهاية ملخص الأعمال، ويترك مع قدر كبير من الارتباك بشأن كيفية عمل الشركة، فإنه يمكن إما أن يعني أن الإدارة قد قام بعمل ضعيف شرح الأعمال أو أن الصناعة خارج دائرة المستثمر 8217s الكفاءة. في كلتا الحالتين، ربما يكون من الأفضل الانتقال إلى شركة أخرى. القسم الرئيسي التالي من 10-K ينطوي على مناقشة المخاطر التي تواجه الأعمال والصناعة التي تعمل فيها. المخاطر هي عنصر حاسم في تقييم الأعمال التجارية ولكن تجدر الإشارة إلى أن هذا هو أيضا حيث يتم إشراك المحامين بشكل كبير. S. E.C. الإيداعات هي وثائق قانونية والفشل في جعل الإفصاح المطلوبة يمكن دعوة دعاوى المساهمين. المحامون الذين يكتبون هذه الأقسام عادة ما تكون أكثر اهتماما بالحراسة ضد الدعاوى القضائية من توفير الكثير من التنوير. وهذا لا يعني أن هذه المخاطر يجب أن تتم مراجعتها، بل وضع القسم في السياق. عادة، يتم عرض كل خطر على أنه عنوان بنوع عريض يتبعه وصف أكثر طولا، مثل ما يلي: هذا القسم هو 8217t متنير بشكل رهيب. وتعمل جميع الشركات تقريبا في صناعات ذات قدرة تنافسية عالية. في جميع الصناعات تقريبا، وزيادة المنافسة النتائج في الشركات الشعور الضغط التسعير. الوصف لا يوفر السياق أكثر قليلا، ولكن في الحقيقة يذكر فقط واضحة. توصيتنا لقسم المخاطر، عندما يتعلق الأمر القراءة الأولية لل 10 K، هو مراجعة بسرعة عنوان كل خطر ولكن لعدم مراجعة وصف كامل لكل من المخاطر. وينبغي مراجعة المجالات التي تثير قلقا خاصا والتي من شأنها أن تحدد ما إذا كان المستثمر سيشرع في إجراء بحوث بشأن الشركة بالكامل، ولكن ينبغي أن تترك المجالات التي يبدو أنها متجذرة لقراءة أكثر دقة في وقت لاحق. وينطبق الشيء نفسه على قسم الإجراءات القانونية في الوثيقة. البيانات المالية المختارة واحدة من أفضل الطرق للحصول على لمحة سريعة جدا لاقتصاديات الشركة 8217s هو أن ننظر إلى قسم البيانات المالية المحدد الذي، في معظم الحالات، يقدم بيانات مختارة على مدى السنوات الخمس الماضية. تظهر البيانات المالية المختارة ل سينساتا أدناه: على الرغم من أن البيانات المقدمة في هذا القسم لا يمكن أن تكون كافية لتشكيل أي استنتاجات، يمكننا أن نبدأ في الحصول على الشعور بعوامل مثل نمو الإيرادات والأرباح، وأرقام مثل إجمالي والهامش التشغيلي، وعموما ومستوى كثافة رأس المال، ودرجة تحويل صافي الدخل إلى التدفق النقدي الحر. ويمكننا أيضا أن نبحث عن عناصر غير عادية مثل أن سنساتا استفادت من مزايا ضريبية كبيرة على مدى السنتين الماليتين الماضيتين. أيضا، نلاحظ أن هناك فئة تسمى 8220 أخرى، net8221 التي تبدو كبيرة (نأخذ ملاحظة للبحث عن مزيد من المعلومات حول ذلك في وقت لاحق من التقرير). حفر أكثر قليلا في التفاصيل، يمكننا أن نرى أن إطفاء الأصول غير الملموسة هو وهو بند هام جدا وأن الإدارة لديها تاريخ من تصنيف التكاليف تحت 8220 إعادة الهيكلة والرسوم الخاصة 8221. ویمکننا أیضا أن نرى أن الشرکة تستفید بشکل کبیر من 3.6 ملیار دیون و 1.7 ملیار من حقوق المساھمین. أفضل طريقة لمراجعة هذا الجدول هي تدوين ملاحظات حول العوامل التي تبدو غير عادية أو تستحق المزيد من الدراسة والعودة إليها بعد مراجعة أكثر اكتمالا للنتائج. وقد يؤدي استعراض هذا القسم أيضا إلى تقصير سير العملية إذا لاحظ المستثمر أن بعض السمات تقع خارج معاييره للاستثمار. على سبيل المثال، قد تزيد نسب الرافعة المالية عن مستوى معين من عدم ارتياح المستثمر بغض النظر عن الجوانب الأخرى من النشاط التجاري. إذا كان هذا هو الحال، يمكن للمستثمر وضع هذا 10-K في 8220too الصعب 8221 كومة ومجرد التحرك. ويمكن القول إن قسم البيانات المالية المختارة يجب أن يقرأ حتى قبل ملخص الأعمال بكفاءة قصرية في الدائرة عن طريق التصفية للسمات غير المقبولة. إدارة 8217s المناقشة والتحليل (مدامبا) هذا هو القسم من 10-K حيث الإدارة لديها الفرصة لوضع الشركة 8217s النتائج الأخيرة في السياق السليم. ومع ذلك، يتضمن هذا القسم أيضا الكثير من المعلومات الزائدة عن الحاجة مع قسم ملخص الأعمال وينبغي تخطيها أثناء القراءة الأولى لل 10 K. في حالة سنساتا، تبدأ مدامبا بمعلومات عامة تظهر، في بعض الحالات، وكأنها تؤخذ حرفيا من ملخص الأعمال. وهناك أيضا معلومات عن تاريخ الشركة التي هي في الأساس تكرار الدقيق للمعلومات المقدمة سابقا في التقرير. ومن غير الواضح تماما سبب وجود التكرار هنا، ومقدارها يختلف من شركة إلى أخرى، ولكن من الافتراض العادل أننا يمكن إلقاء اللوم على المحامين ومحاولتهم للحد من المسؤولية القانونية. جوهر مدامبا أن القراء ينبغي أن تركز على هو القسم حيث تشرح الإدارة الاقتصاد الكامن وراء الأعمال ونتائج العمليات على مدى السنوات الثلاث الماضية. في حالة Sensata8217s، توفر الإدارة الكثير من المعلومات المفيدة بشأن الاقتصاد الأساسي للشركة. على سبيل المثال، يوضح القسم التالي كيف تختلف تكلفة مواد الإنتاج على أساس أسعار السلع الأساسية: من المفيد أن تعرف أن الشركة حساسة نسبيا لأسعار السلع الأساسية، وخاصة فيما يتعلق بالإنتاج الصيني لعناصر الأرض النادرة. كما نلاحظ أن الشركة لديها برنامج تحوط في مكانه وأن المكاسب والخسائر المشتقة يتم تسجيلها في فئة 8220 أوثر، net8221، والتي توفر بعض التفاصيل عن منطقة لاحظناها عند النظر في ملخص خمس سنوات للبيانات المختارة. ويواصل برنامج إدارة المناطق البحرية في منطقة البحر الأبيض المتوسط ​​وصف عدد من العوامل الأخرى التي تؤثر على النتائج التشغيلية قبل الانتقال إلى ملخص للنتائج على مدى السنوات الثلاث الماضية 8211 نتائج العملية. ويعرض الجدول التالي في بداية المناقشة: يرد قدر كبير من المعلومات هنا ونوقشت بتفصيل كبير في الفقرات التالية. سوف تقدم الشركات المختلفة البيانات بشكل مختلف هنا ولكن الجدول المبين أعلاه هو نموذجي إلى حد ما. يمكننا أن نرى الإيرادات حسب القطاع وتكاليف التشغيل معبرا عنها بالدولار وكنسبة مئوية من الإيرادات. الاتجاهات في كل من حركة الإيرادات والتكاليف على مر الزمن والأرقام النسبية مثل الهامش التشغيلي تعطي القارئ نظرة سريعة على الاتجاهات الأخيرة. هنا من المثير للاهتمام أن تأخذ ملاحظة واحدة من شأنها أن تفلت من شخص يبدو فقط في شخصية مبسطة مثل هامش الدخل الصافي. ونرى أن الهامش الصافي لم يتغير بشكل أساسي بين عامي 2014 و 2015. ومع ذلك، فإن عدم التحرك في هذا التدبير يرجع إلى حقيقة أن الشركة حققت فائدة ضريبية أعلى بكثير في عام 2015 عما كانت عليه في عام 2014. في الواقع، كان هامش الربح بشكل ملحوظ وانخفاض في عام 2015، كما ارتفعت تكاليف التشغيل. وهناك عامل انتقالي مثل زيادة الفائدة الضريبية يحمل وزن أقل من عوامل مثل اتجاهات هامش الربح الإجمالي والتشغيلي عند النظر في نتائج الشركة 8217s من العملية. وعموما، فإن الإدارة تمر عبر كل من الأرقام المهمة، وتفسر الأسباب الكامنة وراء التغيرات في الإيرادات، والاتجاهات في تكلفة السلع المباعة، وتكاليف التشغيل، وما إلى ذلك. وفي بعض الحالات، سوف تقدم الإدارة بعد ذلك 8220 تعديلا على أرقام 8221 على أساس غير مبادئ المحاسبة المقبولة عموما يعتقدون أنها أفضل تعكس الاتجاهات الكامنة في الأعمال التجارية. يوفر سنساتا مثل هذه المصالحة: هل نأخذ تعديلات غير مبادئ المحاسبة المقبولة عموما على القيمة الاسمية لا ينبغي لمحلل جيد القيام بذلك ولكن لا يتبع أن جميع التعديلات غير شرعية. وفي هذه المرحلة، من غير المحتمل أن يفهم القارئ الشركة جيدا بما فيه الكفاية لتقرير ما إذا كانت التعديلات مبررة أم لا. ومع ذلك، فإننا سوف تجعل مذكرة واحدة متشككة الحق قبالة الخفافيش: الإدارة لديها تاريخ من رسوم إعادة الهيكلة كل عام بعد يريد المستثمرين لتجاهل تلك التهم في صافي الدخل المعدل. الشركة التي لديها رسوم إعادة الهيكلة على أساس سنوي لا يمكن أن يدعي حقا أن هذه الاتهامات هي 8220unusual8221. تنتقل مدامبا لمناقشة التدفق النقدي، والديون، والسيولة، وموارد رأس المال. كل هذه المجالات مهمة ولكننا نوصي بمراجعة هذه المناطق بسرعة، ليتم إعادة النظر فيها إذا كانت الشركة تعتبر أكثر جدية بعد قراءة البيانات المالية. يعرض القسم الرئيسي التالي البيانات المالية للشركة المدققة 8217 والملاحظات المفصلة على البيانات المالية: لأغراض هذه المادة، سوف نفترض أن القارئ يعرف ما يمكن توقعه في هذا القسم، ولن يذهب إلى الكثير من التفاصيل بخلاف أن تشير إلى انتقائية قراءة الملاحظات لهذا الاستعراض الأولي لل 10 K، مع استعراض كامل لمتابعة مرة واحدة الشركة هي قيد النظر أكثر جدية. وقد يكون أحد االستثناءات مراجعة املالحظات املتعلقة بقطاعات األعمال بعناية أكبر يف هذه املرحلة إذا كانت هناك أسئلة تتعلق بطبيعة االقتصاد القطاعي من حيث صلتها بالقوائم املالية املوحدة. من حيث التسلسل، بعض القراء قد ترغب في عكس قليلا النظام الموصى بها في هذه المقالة من خلال مراجعة ملخص خمس سنوات أولا، تليها نظرة سريعة على البيانات المالية قبل قراءة ملخص الأعمال. ويمكن للمستثمرين الذين هم أكثر توجها كميا ولديهم قوائم مرجعية بالعوامل التي من شأنها أن تنقص الاستثمار أن تفعل ذلك كعملية للقضاء عليها. والخطر هو أنه من دون فهم السمات الأساسية للأعمال التجارية على الأقل، قد يساء تفسير بعض الأرقام في البيانات المالية بطريقة ما تحجب الاقتصاد الحقيقي. في نهاية المطاف، تسلسل المراجعة هو ما يصل إلى المستثمر ويجب أن تتطابق مع العملية أو المفضل لها على أساس الخبرة. ومن الخطورة إلى حد ما أن تشير إلى أنه يجب على المستثمر عدم مراجعة تقرير 10-K كلمة كلمة، ولكن هذا ليس حقا القصد من التوصيات الواردة في هذه المادة. وبدلا من ذلك، فإننا نقترح طريقة تمكن المستثمر من تقييم ما إذا كانت الشركة تحتاج إلى مزيد من الدراسة. في عالم مثالي مع وقت غير محدود، قد يكون من الجيد للمستثمر أن يذهب من خلال 10-K خط تلو الآخر وكلمة لكلمة أثناء القراءة الأولى. في العالم الحقيقي، وهذا يتطلب المستثمر أن يتعرض لشركات أقل بكثير مما كان من الممكن خلاف ذلك. في المشهد الاستثماري التنافسي، من المنطقي أن تتعرض لأكبر عدد ممكن من الشركات، وأن تفعل ذلك بأكبر قدر ممكن من الكفاءة. والأفكار المعرب عنها هنا يمكن أن تكون إحدى الطرق للقيام بذلك. وهناك مجموعة فرعية من الشركات التي يتم استعراضها في البداية سوف تتلقى اهتماما أكثر دقة في وقت لاحق، ودائما، قبل اتخاذ أي قرار الاستثمار. ديسكلوسوريس: لا يوجد موقف في سنساتا. سنساتا هو مجرد مثال على أساس 10-K مراجعة مؤخرا وهذه المادة لا 8217t تقديم أي تحليل لسنساتا. America8217s كار مارت هي واحدة من أكبر تجار التجزئة في الولايات المتحدة تعمل في 8220buy هنا، ودفع هنا 8221 قطعة من سوق السيارات المستعملة. الشركات العاملة في هذا القطاع، والمعروف أيضا باسم 8220 المتكاملة مبيعات السيارات والتمويل 8221، وبيع السيارات القديمة نموذج يستخدم وتوفير التمويل لجميع العملاء تقريبا. العميل النموذجي إما ليس لديه الائتمان أو الائتمان سيئة للغاية، وسوف تجد أنه من الصعب جدا للتأهل للتمويل السيارات التقليدية. العديد من العملاء ليس لديهم حسابات تدقيق وعيش راتب إلى شيك دون اللجوء إلى وفورات في حالات الطوارئ. حقيقة أن نصف الأميركيين تفتقر إلى وفورات في حالات الطوارئ. أو صندوق 8220rainy اليوم 8221، يمكن أن يكون من الصعب أن نصدق لأولئك منا الذين ليس لديهم خبرة مباشرة مع الفقر. معظم الناس الذين ليس لديهم مدخرات لديهم وظائف إما أن تدفع القليل جدا أنها لا يمكن انقاذ أو لديهم عادات الإدارة المالية الفقيرة التي تمنع الادخار. وبصرف النظر عن السبب، ومع ذلك، فإن العديد من هؤلاء الناس لن تكون قادرة على الاحتفاظ بعمل على الإطلاق دون نقل موثوق بها. المدن الكبرى لديها العديد من خيارات النقل للأشخاص ذوي الموارد المالية المحدودة ولكن المدن الصغيرة والبلدات والمناطق الريفية هي ثقافة تتمحور حول السيارات. خدمات مثل اوبر إما لا وجود لها أو متقطعا، وخدمات سيارات الأجرة التقليدية ليست حلول طويلة الأجل للتنقل. امتلاك سيارة هو مجرد ضرورة في أجزاء كثيرة من الولايات المتحدة. في هذه المقالة، ونحن نلقي نظرة فاحصة على كار مارت من خلال توفير لمحة موجزة، ومناقشة السمات الفريدة لنموذج الأعمال التجارية، والدخول في تفاصيل عملية التمويل، والنظر في فرص الشركة 8217s للنمو المستمر. وقد ناقشنا مؤخرا كارماكس التي تعد أكبر شركة لبيع السيارات المستعملة في الولايات المتحدة، ولكنها تميل إلى بيع السيارات في نقاط السعر التي لن تكون في متناول العملاء الأفقر حتى لو تمكنوا من الحصول على التمويل. وعلى النقيض من ذلك، تعمل كار مارت على نطاق أصغر بكثير وتبيع سيارات قديمة بأسعار أقل. وفي العام المالي 2016 (الذي انتهى في 30 أبريل 2016)، باعت كارت مارت 46،483 سيارة بمتوسط ​​سعر مبيعات 10،361 من خلال شبكة من 143 وكيل يعملون في إحدى عشرة ولاية. وتقع غالبية الوكلاء في المجتمعات الصغيرة التي يقل عدد سكانها عن 50،000 شخص. المركبات عادة ما بين ستة إلى اثنتي عشرة سنة و 90،000 إلى 140،000 ميل. تستحوذ الشركة على مخزون المركبات من خلال مجموعة متنوعة من القنوات وتدفع عادة ما بين 3000 إلى 7000 سيارة. المعرض أدناه، وتكييفها من الشركة 8217s عرض المستثمرين مؤخرا. يوضح التوزيع الجغرافي للوكيلين الحاليين والمخططين: على عكس كارماكس لبيع، والتي عادة ما لديها مخزون واسع، صالات العرض، وإدارات الخدمة، كار مارت عادة ما يكون الكثير الصغيرة تقدم مخزون ما بين 25 و 75 مركبة. عندما يتم فتح صفقة جديدة، وغالبا ما يتم وضع هيكل وحدات على الكثير في حين أن الأعمال يكسب الجر ويحتمل أن يحل محلها مبنى في وقت لاحق. ويسمح ذلك باستثمار 1.5 إلى 2.5 مليون استثمار أولي نموذجي في الوآالة لتوجيهها في الغالب نحو المخزون. ويبين المعرض أدناه إجمالي عدد الوكلاء في العملية على مدى السنوات الإحدى عشرة الماضية: كار مارت يفضل تعزيز المديرين من داخل الشركة، على الرغم من أن النمو الأخير قد شملت أيضا بعض الموظفين الخارجيين. المديرين الجدد التعامل مع مجموعة متنوعة من المهام كما تنمو وكالة جديدة. وتصل الوکالة الجدیدة النموذجیة إلی الربحیة بعد السنة الأولی من العملیات. ويقوم الوكالء املؤسسون بتوليد تدفقات نقدية حرة يتم إعادتها إلى املقر الرئيسي وإعادة توزيعها إما نحو التوسع أو العائد على املساهمني. وكان نمو الوكلاء سريعا جدا في السنوات التالية مباشرة للأزمة المالية، ولكنه تباطأ مؤخرا. يتم تشغيل الوكلاء على أساس لامركزي مع كل مدير مسؤول عن جميع جوانب عملياته بما في ذلك شراء وبيع المركبات، واتخاذ القرارات الائتمانية، وخدمة وجمع عقود التقسيط. في السنة المالية 2016، تم بيع 321 سيارة لكل صفقة، في المتوسط، ونمو إيرادات المتجر نفسه كان 2.7 في المئة. ويظهر المعرض أدناه أن الشركة حققت نموا قويا في عائدات المتاجر لعدة سنوات بعد الركود الأخير، على الرغم من أن النمو قد تحول سلبيا في عام 2014 قبل أن يتعافى مؤخرا: لقد أدى الجمع بين النمو القوي في إيرادات المخازن وإضافة وكلاء جدد إلى زيادة الإيرادات الإجمالية النمو مع مرور الوقت، كما يمكننا أن نرى من الشركة 8217s عرض المستثمرين مؤخرا (الأرقام بالملايين): الغالبية العظمى من الإيرادات تعزى إلى مبيعات التجزئة من السيارات المستعملة. وتبيع الشركة أيضا عددا صغيرا من المركبات من خلال تجار الجملة التي تعتبر غير جوهرية بالنسبة للأعمال التجارية عموما. تباع جميع المركبات على أساس 8220as-is8221. ومع ذلك، تقدم للعملاء عقد الخدمة التي تغطي مكونات معينة. هذا هو في الأساس ضمان شراؤها من قبل العميل في مقابل الخدمة المقدمة من قبل مراكز خدمة طرف ثالث أن كار-مارت قد تعاقدت مع. كما تقدم الشركة خطط حماية الدفع للعملاء الذين استخدموا التمويل (وهو ما يقرب من جميع العملاء). إن خطة حماية الدفع تلزم الشركة بإلغاء المبلغ المتبقي الممول على مركبة عندما يتم إجماعها أو سرقتها. وكان هامش الربح الإجمالي عادة في النطاق المنخفض البالغ 40 في المائة ولكن تم الضغط عليه في السنوات الأخيرة بسبب التضخم العام في قيمة المركبات المستعملة. لأن السيارة مارت 8217s نموذجية تستخدم السيارة ما بين ستة واثني عشر عاما من العمر، وآثار الانهيار في إنتاج السيارات خلال الركود يشعر الآن في نقص في السيارات المستعملة القديمة في السوق. وقد أدى ذلك إلى ارتفاع تكلفة الحصول على المركبات وضغط على الهوامش لأن عملاء مارت 8217s لا يستطيعون بالضرورة دفع المزيد. وارتفع متوسط ​​سعر مبيعات التجزئة للمركبات من أقل قليلا من 7500 في عام 2006 إلى ما يقرب من 10،500 في النصف الأول من السنة المالية 2017. ويمكن للقراء الذين يرغبون في مزيد من التفاصيل الرجوع إلى بيانات بيان الدخل المبين أدناه (انقر على الصورة ل عرض أكبر): جوانب فريدة من نموذج الأعمال هناك العديد من العناصر من 8220buy هنا، ودفع هنا صناعة 8221 بشكل عام، و كار مارت على وجه الخصوص، التي هي في البداية أقل إلى حد ما من بديهية لأولئك الذين ليس لديهم خبرة مباشرة مع الفقر. ولعل أبرز نقطة هي أن العميل النموذجي لديه القليل جدا من الدخل المتاح ولا يكاد يحقق أي وفورات. ومع ذلك، فإن كار مارت ترى جميع هؤلاء الأفراد كزبائن محتملين طالما أنها يمكن أن توفر دليلا على العمالة، والميزانية المقترحة، والإحالات الشخصية. درجات الائتمان التقليدية ليست ذات صلة في هذا العمل لأن العميل إما أن يكون الائتمان أو الائتمان سيئة للغاية. عندما ينظر المرء الصناعة في هذا الضوء، وتركز Car - Mart8217s على المجتمعات الصغيرة يجعل أكثر منطقية. بخلاف عدم وجود وسائل النقل العام في هذه المجتمعات مما يجعل السيارات غير اختيارية، كار مارت أيضا مكاسب عديدة أخرى من خلال ارتباط وثيق مع المجتمع. إذا لم يتم استخدام درجات الائتمان لقياس الجدارة الائتمانية، فإنه يساعد على معرفة الناس في المجتمع المحلي الذين يمكن أن يشهد للمقترض المحتمل. إذا كان شخص ما قد شغل وظيفة لفترة معقولة من الوقت، نشط في المجتمع، وأظهرت حسن الخلق، تاجر يعمل في بلدة صغيرة من المرجح أن يكون لديه الثقة في تقديم الائتمان. من ناحية أخرى، كلمة يسافر بسرعة في المدن الصغيرة ويمكن أن العنب غالبا ما تكشف عن الأفراد الذين لا ينبغي الوثوق بها. وسوف يقوم البائع أيضا بتطوير سمعة جيدة نسبيا في المجتمعات الصغيرة، ولديه حافز للتعامل مع العملاء إلى حد ما قدر الإمكان. وهذا يمكن أن تخلق دورة حميدة حيث تشكل الإحالات جزءا متناميا من الأعمال التجارية 8217s. Car-Mart reports that a 8220large percentage8221 of business is from repeat customers and an additional ten to fifteen percent of sales results from referrals. One might wonder why repeat business would be high given that automobiles are lasting longer than in the past. The answer is that Car-Mart8217s vehicles are much older than average with significant mileage already on the odometer. As we will see shortly, this requires shorter financing terms to ensure that a vehicle does not break down before the note is fully paid since most customers will simply stop paying their note if the vehicle is no longer running. At the same time, it is probably unrealistic to expect that a car purchased from Car-Mart will run reliably for many years after the customer pays off a loan. This creates a cycle of repeat business as vehicles need to be replaced fairly quickly. Customers are basically taking the last few 8220puffs8221 from a vehicle before it is no longer economical to maintain it. Many Car-Mart customers do not even have bank accounts and pay for all purchases with cash. Payments are usually made in person and in cash at Car-Mart dealerships on a weekly or bi-weekly basis. In an age of electronic payments, this might seem hard to believe for many readers but it is apparently not uncommon at all. Car-Mart schedules payments to coincide with a customer8217s pay day and offers free check cashing service in dealerships to encourage customers to make payments on their note as a first priority after receiving their pay. Most investors will not be able to personally relate to the economic issues facing the typical Car-Mart customer but it is important to gain an understanding of some of the unique aspects of serving low-income customers, especially as we delve into the financing business in more detail. When one looks at core competencies for a retailer, it is normal to focus on attributes such as sourcing inventory, advertising and attracting customers, providing a compelling product, and having the skills needed to close a deal. While these are all important skills for a Car-Mart dealer, by far the most important aspect of the business involves servicing and collecting loans. Why Readers who reviewed the income statement shown above probably already know the answer: defaults are extremely high in this business. Car-Mart knows that a very significant percentage of customers will default on their loans. The provision for credit losses as a percentage of sales has historically been in the low to mid 20 percent range but has increased in recent years as we can see in the exhibit below: When you are in a business where you know, in advance, that your customer base is very likely to default, this expectation must be built into your overall business model in terms of pricing and strategy. As of October 31, 2016, the allowance for credit losses of 111.3 million was approximately 23.5 percent of the principal balance of 474.3 million. How does Car-Mart mitigate the fact that many of the loans it originates will fail to perform First, the company targets gross margins on vehicles that are substantially higher than auto dealers selling to a more creditworthy market. Perhaps counter intuitively, the higher sticker price on the vehicle may not, by itself, dissuade customers because what they care most about is the affordability of the weekly or bi-weekly payment, not the sticker price on the vehicle. Second, the fixed interest rate charged on all loans is relatively high at 16.5 percent. This is obviously far higher than the interest rates available to credit-worthy customers and mitigates some of the risk of default. Third, loan terms are far shorter than one might expect. The average originating contract term during the first half of fiscal 2017 was 29.2 months while the weighted average contract term of all receivables was 31.7 months. Finally, the company specializes in efficient collection by encouraging customers to pay in person on their payday. By getting 8220first crack8221 at the customer8217s paycheck, the risk of loss is lower than if other obligations are paid first. The average down payment is relatively modest. After holding in the 7 percent range for several years, the average down payment was only 5.8 percent during the first half of fiscal 2017. The company is known for taking nearly 8220anything8221 in on trade, even accepting horses, mules, and even a 8220four legged chicken8221, according to a video posted on the company8217s website. (Obviously those are amusing exceptions presumably most trade-ins are motor vehicles) The following exhibit adapted from the company8217s recent presentation shows the economics of the company on a per-vehicle basis and makes it a little easier to understand how all the moving parts fit together: Obviously, these figures are averages and accounts for typical credit losses across the entire loan portfolio. We can see that a good repeat customer who pays on time is highly profitable for Car-Mart which is why repeat and referral business is so valuable. Obviously, defaults are going to occur but the combination of the gross margin and high interest rates make the overall portfolio yield acceptable results. Collection efforts are very important both from the perspective of keeping credit losses down and ensuring ongoing customer satisfaction and a good reputation in the community. Within a couple days of a missed payment, Car-Mart8217s local staff will contact the customer by phone and mail to determine why the payment was missed and how the account can be made current. The company does not generally make loan modifications except to extend the time of a loan when management believes that doing so will increase the total amount collected from the customer. Repossession of vehicles is either handled by management or contracted out to a repossession specialist. GPS units have been placed in vehicles to make repossession more likely. However, repossession is a last resort because the recovery on a repossessed vehicle is typically not sufficient to cover the outstanding loan amount and obviously taking away a customer8217s car can involve reputational harm for the dealership. Even with diligent collection efforts, a high level of net charge-offs as a percentage of finance receivables is the norm, as we can see in the exhibit below: To provide further context, the exhibit below shows changes in finance receivables over the past eleven years (click on the image for a larger view): It should be apparent by now that the company does not securitize its receivables. Loans are retained on the company8217s balance sheet and funded with a combination of shareholders8217 equity and a revolving credit facility. As of October 31, 2016, the company8217s debt-to-equity ratio was 53.1 percent with total debt of 124.7 million against net finance receivables of 363 million. Shareholders8217 equity was 234.9 million. The data shown above demonstrate that the company weathered the recession quite well. Although one might think that charge-offs would skyrocket in difficult economic times, it appears that the Car-Mart business model is resilient during tough economic times. This is probably due to the fact that customers are perpetually strapped economically and their disposable income does not really vary with economic cycles (assuming, of course, that they retain their jobs). Furthermore, for those who do have jobs, keeping their car is even more critical during difficult economic times because it is necessary to get to work. A large pool of unemployed people ready and willing to take any job during a recession likely makes people who do have jobs feel less secure and even more averse than usual to missing work due to unreliable transportation. As we could see from the first exhibit in this article, management believes that there are ample locations available for future growth. There are many small towns within the company8217s historical regional base of operations that could support a new dealership. With a start-up dealership requiring only 1.5 to 2.5 million in initial capital, the company could afford to expand much more rapidly based on internally generated cash flow. If unit economics of each incremental dealership could be brought up to the company8217s average in short order, this would appear to be a good use of capital. Some degree of caution regarding growth prospects is warranted, however, based on management8217s decision to repurchase a significant number of shares in recent years. Over the past decade, the share count has declined by 35 percent principally due to deployment of 143 million toward repurchases since February 2010, as shown in the following exhibit taken from management8217s recent presentation: From management8217s conference calls and actions, it seems like there is a great deal of conservatism when it comes to the rate of expansion as well as the decision to restrain growth to within the company8217s historical region of the central southern states. How scalable is the company8217s business model and what are the constraints that would prevent a nationwide rollout of the Car-Mart concept The United States is obviously full of small cities and the underlying economics are likely to be quite similar. Management may not feel that they have enough local knowledge to operate effectively except in their existing region and is moving beyond it carefully. Car-Mart operates in a very difficult market. The company8217s customers are people who have very little disposable income and are perpetually strapped for cash. Such customers inevitably will default on their obligations at a rate far higher than more credit-worthy customers. In order to successfully operate in such an industry, management must strike the right balance between pricing of vehicles, financing options, and collections of delinquent accounts. A merciless approach will earn the company poor reviews while a softer than justified approach ruin the economics of the business. Despite initial qualms regarding the business model, it does not appear to be 8220predatory8221 in the sense that it operates in a free market system in which customers do have alternate choices. One may obviously purchase a used vehicle from a private party or a huge number of 8220mom and pop8221 dealerships. Car-Mart offers customers convenience that is obviously appealing and the growth it has experienced validates the overall model. Recent results have been pressured by a combination of higher prices for used vehicles which has pressured gross margin, more aggressive financing options provided by other players in the sub-prime auto market, and elevated credit losses compared to typical experience earlier in the decade. As the inventory of used vehicles in the six to twelve year old range increases over the next several years (due to recovering new car production after the recession), the price of used vehicles is likely to decline which should lead to a recovery in gross margins. Aggressive financing options by competitors could abate due to higher short term interest rates. Recent installation of GPS units in vehicles could improve customer payment compliance and aid in repossession of vehicles, thereby trimming credit losses. At a recent market capitalization of approximately 340 million, Car-Mart trades at approximately 145 percent of book value and about 14 times earnings. Share price weakness in late 2015 and early 2016 was clearly due to the headwinds described above and the stock has recovered significantly since then. However, the current quotation could still be an attractive entry point for long term investors who believe that the potential headwinds are transitory in nature and likely to abate in the coming years. If management figures out a way to accelerate growth and take the concept nationwide, returns to shareholders are likely to be very attractive. Disclosure: No position in America8217s Car-Mart. CarMax was founded in 1993 in Richmond, Virginia under the ownership of Circuit City Stores. In the early 1990s, Circuit City was looking for growth opportunities in different markets outside consumer electronics. The automotive sector was identified due to its large size, fragmented nature, and a reputation for less than stellar consumer satisfaction. CarMax was separated from Circuit City and became a publicly traded company in 2002. The business model turned out to be very successful and the company is now the largest retailer of used cars in the United States, selling 619,936 vehicles at retail in fiscal 2016 along with an additional 394,437 vehicles through wholesale auctions. Although CarMax is the largest used car retailer, it does not have a dominant share of the market. In 2015, Over 17 million new cars and 40 million used cars were sold at retail, with an additional 10 million vehicles sold at auction. The total fleet of light vehicles in the United States was approximately 260 million at the end of 2015. Purchasing a car has traditionally been a frustrating process for most people. Unless you are someone who particularly enjoys the negotiating process or derives energy from confrontation, buying a vehicle, especially a used one, is about as pleasant as getting a root canal. One can choose between going to a dealership or transacting with a private party, but informational asymmetry, the complexity of the product, and financing issues make the transaction inherently difficult. No one wants to overpay for a lemon or be pressured into making a complex decision in a less than hospitable environment. The CarMax approach is fundamentally different from the typical auto dealership experience primarily because the 8220no-haggle pricing8221 policy removes the most contentious part of the process. The goal is to provide the customer with the same experience they get at a typical 8220big box8221 retailer. Sales consultants are paid commissions on a fixed dollars-per-unit basis and have no incentives to sell inappropriate financing or extras. The company also provides a five day money back guarantee which reduces risk to the consumer. There are other benefits for the customer as well including the ability to sell a trade-in vehicle to CarMax regardless of whether one purchases a vehicle. Effectively, the trade-in of a customer8217s vehicle and the purchase of a CarMax vehicle are completely separate and handled transparently. CarMax benefits from a stream of inventory coming in from trade-ins that can be obtained for better prices than through other channels. Vehicles obtained via trade-in are either reconditioned in CarMax production facilities or sold at auction. CarMax tends to focus on selling newer vehicles through its retail channel, as evidenced by the average selling price of 19,640 over the first nine months of fiscal 2017. The typical sales price of a vehicle sold at auction was 5,165. CarMax offers financing to customers either through its CarMax Auto Finance subsidiary or through 8220Tier 28221 and 8220Tier 38221 providers who cater to customers with lower credit scores. All financing offers include the right to pay off the loan within three days, which allows the customer to refinance through another lender within three days at no charge. The combination of the three day payoff option and the five day money back guarantee obviously removes quite a bit of anxiety from the process. Although CarMax is the largest used car retailer in the United States, it has yet to saturate the country geographically. As of September 28, 2016, the company had 165 locations (increased to 169 locations at the end of Q3 of fiscal 2017 on November 30). The store count was only 67 units at the end of fiscal 2006 and has increased during every fiscal year except for 2010. The exhibit below shows the location of CarMax stores in the United States along with planned locations through August 2017. In this article, we will take a look at CarMax in more detail focusing first on the history of its retail and wholesale operations which forms the core of the business. We then examine the company8217s financing unit which is an integral part of the success of its retail operations. Retail and Wholesale Operations CarMax offers a broad selection of used vehicles at retail that generally range in price from 12,000 to 35,000. Although there are some older vehicles listed on the CarMax website, the majority are relatively new and have less than 100,000 miles. Vehicles are reconditioned to ensure that all vehicles sold at retail qualify as 8220CarMax Quality Certified8221 vehicles. Most routine mechanical maintenance and minor body repairs are handled in-house. Vehicles that do not qualify for sale at retail are sold at auction. The typical vehicle sold at a CarMax wholesale auction is 10 years old and has more than 100,000 miles. The exhibit below shows the CarMax income statement over the past eleven fiscal years as well as for the first three quarters of fiscal 2017 (click on the exhibit for a larger view) : It is important to examine more than the past few years for a company like CarMax given the fact that automobile sales were quite depressed during the financial crisis as well as the early part of the current decade. Predictably, results were pressured during fiscal year ending on February 28, 2009 which represents the worst of the crisis. However, the company was still profitable, albeit at a depressed level as reduced revenue was not matched by a reduction in SGampA. However, the recovery in the years that followed is quite impressive. Looking at some more granular data helps to illustrate CarMax8217s recovery after the financial crisis (click on the exhibit for a larger view) : In terms of used cars sold at retail, the decline from fiscal 2008 to fiscal 2009 was fairly modest at 8.4 percent. Unit sales recovered slightly in fiscal 2010 before exceeding pre-recession levels in 2011 as store expansion resumed. Used vehicle gross profit held steady during the worst of the crisis and then exceeded pre-recession levels in 2010. Average selling price of used vehicles sold at retail increased substantially from fiscal 2009 to fiscal 2013 and has held steady since that time. Store expansion accelerated over the past few years and has driven unit sales higher. As per-unit economics have been maintained, overall profitability has increased with diluted EPS rising from 1.24 in fiscal 2010 to 3.03 in fiscal 2016, a compound rate of 16 percent. EPS growth has also been aided by a repurchase program initiated in fiscal 2013. What seems impressive about CarMax is the relative stability of gross margin per unit over time coupled with the company8217s expansion potential. Management expects to open 15 stores in fiscal 2017 (ending on February 28, 2017) and an additional 13 to 16 stores in fiscal 2018. Some of these stores will serve smaller metropolitan areas using a smaller store format and some stores will serve additional large metropolitan areas. Looking back at the map of store locations, it is clear that there are major parts of the United States that are yet to be served. CarMax has a strong brand and is not anywhere near the saturation point. CarMax Auto Finance Since the majority of customers shopping for a vehicle cannot pay cash for the purchase, providing easy and competitive financing options is an integral part of operating in the retail channel. The auto financing industry is comprised of banks, captive finance divisions of new car manufacturers, credit unions, and independent finance companies. CarMax Auto Finance (CAF) primarily competes with banks and credit unions that offer direct financing to customers who are purchasing used vehicles. CAF is ranked 8th in market share for used vehicle loans and 14th in market share for all vehicle loans in the United States (as of the 4th quarter of 2015). All customer application for credit are initially reviewed by CAF. Applications that are declined or conditionally approved by CAF are then evaluated by third-party finance providers (which includes Santander USA, Wells Fargo Dealer Services, Ally Financial, Exeter Finance Corp, American Credit Acceptance, Capital One Auto Finance, and Westlake Financial Services). When an application is referred to a third party provider, CAF is either paid or pays a fixed fee per contract. 8220Tier 28221 providers typically pay a fee to CAF while 8220Tier 38221 providers receive a fee from CAF. Tier 3 providers serve customers with low credit scores and CAF is willing to pay a fee to facilitate their financing because it provides incremental retail sales that would otherwise not occur. Regardless of whether a loan is retained or referred to a Tier 2 or Tier 3 provider, CAF services all auto loans it originates. This includes maintaining contact with delinquent customers and, if necessary, repossessing vehicles securing defaulted loans. At the end of fiscal 2016, CAF serviced approximately 709,000 customers and the managed receivable portfolio was 9.59 billion. The exhibit below shows the results of CAF from fiscal 2006 through the first nine months of fiscal 2017. There was an accounting change that required CarMax to consolidate CAF on the balance sheet starting in fiscal 2011 and this also changed the presentation showing the components of CAF income. However, for purposes of this article, we will focus mainly on overall CAF income as well as key metrics associated with the loan portfolio. Click on the exhibit for a larger view. There are a number of moving parts in the exhibit, but we will focus on the following: Total managed receivables is the size of the overall loan portfolio, whether retained by CAF or referred to third-party provider. We can see that this portfolio of receivables has increased rather dramatically over time and now exceeds 10 billion. Net loans originated and vehicle units financed gives us a picture of the percentage of vehicle sales that CarMax is financing through CAF each year and the approximate amount of financing per vehicle. The Net CAF penetration rate represents the percentage of unit sales that are financed through CAF. This figure has been trending upward for some time, rising from 30 percent in fiscal 2008 to 44.7 percent for the first three quarters of fiscal 2017. The weighted average contract rate line indicates that the interest rate charged on the overall portfolio has held above 7 percent in recent years. The margin between the weighted average contract rate and CAF8217s funding costs for securitizations (discussed below) influences CAF income as a percentage of average managed receivables which was 4.3 percent in fiscal 2016 and 3.8 percent on an annualized basis for the first three quarters of fiscal 2017. Credit scores, loan-to-value, and term. FICO score information is not available for all periods, but we can see that the weighted average credit score is around 700 which is generally considered to represent fair to good credit. The loan to value ratio is the amount of the loan relative to the value of the vehicle (presumably as represented by the selling price). The fact that the loan-to-value ratio has been in the mid 90 range for the past few years indicates that CarMax customers typically pay very small down payments. The typical loan term appears to be slightly more than five years. Perhaps the most important question regarding CAF is the quality of the loan portfolio and how big of an issue credit losses have been historically. We can see that the allowance for loan losses has typically been slightly below 1 percent in recent years which has roughly matched net credit losses. If we look back to the financial crisis and recession, credit losses were predictably much higher, as were past due accounts. However, CAF was still profitable even in 2009, albeit at much reduced levels. CAF auto loan receivables are primarily funded through securitization transactions that are structured to legally isolate the auto loan receivables. Investors in the non-recourse notes have no recourse to CarMax assets beyond the securitized receivables plus the amounts on deposits in reserve accounts and restricted cash held by CAF. In addition to securitization, CAF has access to warehouse facilities to fund non-recourse notes. At the end of fiscal 2016, there were 8.13 billion of non-recourse notes payable related to securitizations and 1.4 billion related to warehouse facilities. The warehouse facility limit was 2.5 billion at the end of the fiscal year. While the mechanics of CAF are relatively complex, we can draw some conclusions based on the data and CarMax8217s history over the past several years. First, it is apparent that CAF is integral to CarMax8217s ability to successfully sell cars through the retail channel. Given the fact that most customers require financing, it is critical to have a financing unit capable of either funding loans directly or referring customers to a third party. Second, securitized funding is very important to CAF8217s operations. Auto loan receivables have grown significantly in support of the company8217s overall expansion and growth plans and funding for these receivables must continue to be available to facilitate future growth. Third, although CAF weathered the financial crisis and recession relatively well, it is much larger today than it was previously and should be monitored carefully when we enter the next recession. Cash Flow and Repurchases CarMax management uses an adjusted figure for operating cash flow to eliminate distortions caused by the activities of CAF. Cash flow from operating activities reflects changes in auto loan receivables, which have been increasing in recent years, and this results in negative reported operating cash flow. The offsetting impact of changes in non-recourse notes payable is reflected in cash flows from financing activities. However, these are really operating cash flows given CAF8217s business model. The exhibit below reconciles reported operating cash flow to adjusted operating cash flow and also shows free cash flow: We should note that our calculation of free cash flow simply deducts all capital expenditures. In reality, the majority of capex is attributable to the company8217s rapid store expansion program. However, there is no breakdown of maintenance and expansion capex in the company8217s filings. It is likely that free cash flow at least approximates net income if we were to back out the expansionary capex. CarMax does not pay a dividend but management initiated a stock repurchase program in fiscal 2013. From fiscal 2013 through the third quarter of fiscal 2017, the company repurchased 2.9 billion of stock. This was funded by a combination of free cash flow and additional long-term debt. Risks to the Business Model As we have noted, CarMax operates in a highly fragmented industry and has relatively low market share. The company has room to expand geographically and appears to have a brand that permits it to generate attractive gross margins per unit sold even in difficult economic environments. Obviously, one potential risk involves the emergence of 8220copycats8221 who could seek to replicate parts of the CarMax model such as 8220no haggle8221 pricing. However, it would be difficult to replicate CarMax8217s ability to offer quotes for any trade-in regardless of whether a customer actually purchases a vehicle and it would not be easy for a new entrant to match CarMax8217s financing operation or its overall scale. We would regard major disruption in the automobile industry to be a more significant long term risk relative to new entrants. Currently, the automobile market is undergoing two major shifts. First, electric vehicles with relatively long ranges have been introduced by Tesla Motors as well as General Motors and many more models will soon enter the market. Electric vehicles are fundamentally different than vehicles powered by internal combustion engines, especially when it comes to long-term maintenance. Although there will clearly be a resale market for electric vehicles, the distribution channel could change. For example, with fewer moving parts, it could be easier to determine the relative 8220health8221 of an electric vehicle relative to a gasoline powered vehicle making the process more transparent to buyers and sellers. This would reduce the value of services such as reconditioning and certifying used vehicles. However, the competitive advantages of a company operating at large scale will continue in terms of offering wide inventory and attractive financing. The second major shift involves advances in automated vehicles. Greater automation, including the ability of a car to drive itself most of time, will dramatically change the way in which individuals interact with vehicles. It is plausible to believe that private vehicle ownership will decline especially in urban and suburban locations. Large fleets of automated vehicles could transport people to their destination efficiently. It would no longer be necessary for individuals to incur the significant cost of vehicle ownership and having an expensive asset sit idle 95 percent of the time. From the perspective of early 2017, the idea that people will forego personal vehicles may seem to be farfetched. Even if automated technology advances rapidly, many people will resist change and the overall vehicle fleet will not be automated for an extended period of time. No one knows when or if automation will change the nature of transportation but this seems like a risk that cannot be ignored when evaluating companies in the automobile industry. Many readers will be aware that CarMax is the second largest holding in Markel Corporation8217s equity portfolio. We have discussed Markel several times over the past few years and admire Tom Gayner8217s stock picking abilities. At nearly 7 percent of Markel8217s portfolio, CarMax is obviously a high conviction investment. After looking at the company in some detail, it is clear why Mr. Gayner was attracted to the business. CarMax has demonstrated attractive economics over the past decade and managed through the financial crisis and recession reasonably well. The unit economics of new stores appears to be very attractive and CarMax is nowhere near saturating the United States. At a recent price of close to 65, CarMax has a market capitalization of slightly over 12 billion relative to book value of 3 billion as of November 30, 2016. The stock is trading at close to 20 times likely net income for fiscal 2017 (ending on February 28, 2017). While it is hard to get too excited about the shares at the current valuation, we would note that CarMax shares were punished quite severely during the 2008-09 recession. As long as the long run secular risks to the business model described above do not materialize in the near future, CarMax seems likely to weather the next recession relatively well. Given the attractive economics of the business and Mr. Gayner8217s involvement, we would be inclined to put CarMax on a watch list and to take advantage of a stock price decline when a new recession (or fears of a recession) emerges. Disclosure: No position in CarMax. In this series. we suggest worthwhile reading material on a variety of topics, not all of which are directly related to investing. The World8217s Largest Hedge Fund Is Building an Algorithmic Model of its Founder8217s Brain 8211 The Wall Street Journal, December 22, 2016. Succession planning is important for all companies, especially those with a leader who will be difficult to replace. Ray Dalio has approached the problem at Bridgewater by putting software engineers to work on creating a system that would automate most of the firm8217s management. Mr. Dalio believes that humans work like machines except they are afflicted by 8220emotional interference8221 that computers would disregard. The article describes Bridgewater8217s unusual corporate culture and the mechanics of the new system. Skepticism seems to be warranted. (Update: On January 3, 2017, Ray Dalio posted a reply to the Wall Street Journal article on LinkedIn.) Hedge Fund Fees Take a Trim 8211 Financial Times, December 22, 2016. The standard hedge fund industry charge of a 2 percent management fee and a 20 percent performance fee (2 and 20) has been under attack for some time. For new fund launches, the average management fee is now 1.49 percent with a 17.5 percent performance fee. With passive investments available at virtually no cost, hedge funds that are failing to outperform their benchmarks are likely to face continued pressure while new entrants will be viewed with even more skepticism. What is Your Edge 8211 Base Hit Investing, December 12, 2016. John Huber identifies three main advantages that can be had in markets: informational advantage, analytical advantage, and time-horizon advantage. Most investors focus only on informational advantages where there is a great deal of competition from other investors trying to do the exact same thing, and even when obtained, informational advantages tend to be short-term in nature. Technology has reduced the ability of investors to benefit from informational and analytical advantages but the advantage accruing to time-horizon advantage has increased. We came to a similar conclusion in an article posted last year. The Birth amp Death Of A Consumer Franchise: Waldbaum8217s 8211 Intelligent Fanatics Project, December 16, 2016. This article is a summary of the rise and fall of a retail chain that most people have probably not heard about. Waldbaum8217s was a supermarket chain that started from humble beginnings and grew to dominate its market under the leadership of the Waldbaum family. Izzy Waldbaum8217s philosophy was to 8220pile it high and sell it cheap8221 which is reminiscent of the attitudes of other 8220fanatic8221 retailers including Sam Walton and Rose Blumkin. When Izzy died in 1947 at the age of 55, his wife Julia and their son Ira took over operations until the company was sold to AampP in 1986. Waldbaum8217s then began a long decline and the brand eventually died. Julia Waldbaum8217s obituary is also interesting reading. Readers might also be interested in our recent review of the Intelligent Fanatics Project . Inequality and Skin in the Game 8211 Medium, December 27, 2016. This is an excerpt from Skin in the Game . an upcoming book by Nassim Nicholas Taleb who is well known for his Incerto Series which is comprised of Fooled By Randomness. The Black Swan. Antifragile , and The Bed of Procrustes . The excerpt goes into some detail regarding different types of inequality, delineated by the type of inequality that people tolerate versus those that people typically find intolerable. This is a distinction that is rarely made in political debate and worth some consideration. Also, the excerpt goes into differences in social mobility between the United States and Europe. A Breakthrough in Miniaturizing Lidars for Autonomous Driving 8211 The Economist, December 24, 2016. The pace of development of self driving cars has been accelerating lately with more tests taking place on public roads. There are a number of technologies available to allow vehicles to partly replicate the image processing power of the human brain with most taking a 8220belt and suspenders8221 approach by combining multiple technologies. Lidar employs laser scanning and ranging to build up a detailed three dimensional image of a vehicle8217s surroundings. Until recently, lidar units have been bulky and expensive but new technology could allow car makers to deploy tiny lidar units that cost less than 250 each. It is notable that Elon Musk8217s Tesla Motors has, to this point, spurned the technology preferring to use cameras, radar, and ultrasonic systems in the Tesla autopilot system. For more on Elon Musk, please see our recent review of Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future . The Best of Farnam Street 2016 8211 Farnam Street, December 29, 2016. If you are not reading Farnam Street on a regular basis, you are missing out on some great content. Shane Parrish lists sixteen of his posts and this is a good place for readers to start. Get 5 Better is a good article to read for anyone contemplating a new year8217s resolution. Daily Journal Corporation is a publisher of several small specialty newspapers and information services primarily serving the legal and real estate communities in California and Arizona. With the company8217s traditional business experiencing a steady secular decline in recent years, management leveraged its expertise and connections in the legal community to diversify into software management systems for courts and other justice agencies. A temporary boom in foreclosure notices driven by the housing crash generated cash flow that was used to build a concentrated portfolio of investments under the direction of Chairman Charles Munger. This portfolio has appreciated significantly in recent years and has left Daily Journal materially overcapitalized. We first discussed Daily Journal five years ago when software was a relatively minor part of the company and there was only limited disclosure of the securities in the investment portfolio. At the time, we speculated that the company could be turning into a 8220hedge fund8221 that would allow investors to participate in the investment decisions made by Mr. Munger: The Daily Journal Corporation represents a fascinating case study of a declining business that is still generating significant free cash flow that has been intelligently deployed by management to create additional value for shareholders. Such a company is in a distinct minority since most firms facing decline tend to pursue value destroying acquisitions or capital investments rather than accept defeat gracefully and return cash to shareholders. It seems likely that Daily Journals publishing operations will continue to decline over time and Sustain a software business is an unpleasant wildcard threatening to destroy additional value. However, with Mr. Munger at the helm, the marketable securities portfolio seems likely to at least preserve value for shareholders. Once Mr. Munger and Mr. Guerin are no longer involved with the company, it would seem only logical to distribute funds to shareholders since there will not be any in-house capability for managing a large investment operation. To answer the question posed by the title of this article, Daily Journal is not a rising hedge fund given managements intentions to not develop an investment business. However, it is at least a quasi investment fund operated by Mr. Munger that does not carry a typical 2 and 20 fee structure. This may intrigue venturesome investors who are also optimistic (or at least not terribly pessimistic) about the durability of the operating business. Daily Journal shares traded at approximately 65 in late 2011 and currently trade at 242 which represents a compounded annual return of 30 percent. Obviously, anyone who decided to buy shares five years ago has been richly rewarded. The good news is that the investment portfolio has appreciated significantly over the past five years. The bad news is that the newspaper publishing business has continued to decline and the company8217s software business, which was dramatically increased due to acquisitions, has failed to achieve profitability. The other bad news is that all the principal players are five years older. President, CEO, CFO, Treasurer and Director Gerald Salzman is now 77, Vice Chairman J. P. Guerin is 86, and Mr. Munger will turn 93 on January 1. No succession plans have been disclosed. In this article, we focus on the developments that have taken place over the past five years in the company8217s three operating segments: (1) The traditional publishing business (2) The Journal Technologies software business and (3) Corporate, which includes the investment portfolio. Readers interested in background on the company prior to 2011 should first read our prior article referenced above. Traditional Publishing Business The traditional newspaper business has been in steady decline over the past five years with advertising revenue taking the biggest hit. Public notice advertising for foreclosures resulted in elevated revenue for a number of years but the housing recovery in California and Arizona has dramatically reduced this business over the past few years. A steady reduction in circulation of the San Francisco and Los Angeles Daily Journals, which represent the company8217s most important publications, has resulted in a decline in circulation revenue as well as further advertising declines. Revenue and net income have declined in each of the past five years, as shown in the exhibit below: As revenues have declined, the company has apparently suffered from diseconomies of scale which resulted in margin pressure. The company8217s SEC filings indicate that revenue reductions will continue to have a significant impact on earnings 8220because it will be impractical for the Company to offset the expected revenue loss with expense reductions.8221 Margins have declined accordingly. Over the past several years, the company has discontinued the publication of several smaller titles with very low circulation. Although the company still offers nine publications, the San Francisco and Los Angeles Daily Journals represent the vast majority of circulation revenue. The exhibit below shows that management has been able to raise the subscription price which has partially offset the steep decline in paid circulation (click on the exhibit for a larger view): It is difficult to see what might cause circulation trends to reverse or even stabilize. There appears to be a core constituency that is not price sensitive (the annual cost of a full price subscription is 804) however, every year there is a steady erosion in circulation. Not only will circulation revenue continue to decline, but the publications will be less attractive to advertisers as well. In order to continue to provide a quality product, management cannot cut expenses proportionally since many costs are fixed in nature. We continue to view this business to be one in secular decline that could end up being terminal at some point over the next decade. Five years ago, the company8217s software operations were limited to the Sustain subsidiary which was acquired in 1999. As we discussed in our prior article, Sustain had not provided consistent profitability up to that point in time. However, the software business was a minor part of Daily Journal8217s overall operations. This has changed significantly with the acquisition of New Dawn in December 2012 and ISD in September 2013. The Journal Technologies business accounted for 56 percent of revenue in fiscal 2016, up from only 9 percent in fiscal 2011. Management was able to fund the purchase of New Dawn and ISD by borrowing 29.5 million against the securities portfolio using a margin account. This has proven to be low cost financing with the interest rate fluctuating based on the Federal Funds Rate plus 50 basis points. This funding has become more expensive after the Fed8217s recent rate increase and could become more expensive if forecasts for additional rate increases in 2017 prove to be correct. At least so far, the software business has not proven to be profitable for the company. The exhibit below shows the result for the Journal Technologies group over the past five years: It should be noted that amortization of intangible assets, a non-cash charge, is a major component of operating expenses for the segment. The intangibles consist primarily of customer relationships acquired as part of the New Dawn and ISD acquisitions and are being amortized over five years. The amortization charge is expected to be 4.9 million in fiscal 2017 and 3.1 million in fiscal 2018 and there will not be any further charges beyond that time. Assuming that the acquisitions were well thought out, it is unlikely that the customer relationships acquired will be worth nothing in 2018. If that is the case, at least part of the amortization charge over the past four years can be regarded as meaningless from an economic standpoint. However, even if we regard all of the amortization expenses as economically meaningless, this segment would still not be profitable. Corporate (Including Investment Portfolio) The corporate segment primarily represents the results of the company8217s investment portfolio. As of September 30, 2016, the company held securities with a market value of 166.6 million with an unrealized gain of 108.3 million. The portfolio was concentrated in seven companies with two based in foreign countries, with the foreign issues valued at 45.5 million in aggregate. Four of the securities are included in the company8217s 13-F report which is filed with the SEC on a quarterly basis. As of September 30, 2016, the 13-F portfolio consisted of Wells Fargo, Bank of America, U. S. Bancorp, and POSCO ADRs. Mr. Munger has left the portfolio almost completely static over the past several years, at least with respect to the positions that are required to be disclosed to the SEC. For those who have followed Mr. Munger for many years, this lack of activity and extreme concentration is not the least bit surprising. The exhibit below shows the results of the Corporate segment since 2013 when the company first began breaking it out as a reporting segment. What is notable is the steady increase in dividend income attributable to the portfolio and the fact that the corporate segment now accounts for the majority of the company8217s overall profitability. It is apparent that the company is massively overcapitalized. Although management has noted that there are some benefits to the software business of appearing to be a 8220large8221 firm, we can conclude that the vast majority of the investment portfolio, net of the margin loan, could be distributed to shareholders if management chose to do so. When we look at each of the company8217s segments in isolation, we observe a traditional business that is in steady decline but still marginally profitable, a software business that has yet to provide profits, and a corporate segment dominated by an investment portfolio that has performed extremely well since it was opportunistically acquired several years ago. The consolidated results of the three segments, reconciled to the income statement, are displayed in the following exhibit: Although the company posted a loss in fiscal 2016, this was due to amortization of intangible assets that are probably not entirely economic costs. Aside from this amortization charge, the company is still modestly profitable. Operating cash flow was 1.2 million in fiscal 2016. It is difficult to evaluate Daily Journal8217s future prospects given that both operating businesses appear to be struggling. We can probably conclude that the traditional publishing business is a wasting asset that will eventually either shut down or, more likely, transform into an information service accessible only on the internet. The information the publishing segment provides is necessary and will continue to be necessary for members of the legal profession. The question involves the economics of providing this information in the long run and it is difficult for an outsider to gain much confidence in how events will transpire. The software business has failed to generate profits so far and revenue was stagnant from fiscal 2014 to fiscal 2016. Management clearly has established relationships in the legal field and the investment portfolio provides customers with confidence that a strong institution is backing their software investment. The software business could also eventually be spun off into a separate entity or acquired by a larger company. Still, it is difficult to estimate the value of the software business with much confidence. The investment portfolio can clearly be valued given the availability of quotations for the securities. As of September 30, 2016, the portfolio was worth 166.6 million against a margin loan of 29.5 million and a deferred tax liability of 42.3 million. It is possible that some or all of the securities could be distributed directly to shareholders in the future since the vast majority are not required to run the business. Daily Journal8217s market capitalization is currently 328 million and shareholders8217 equity was 125.3 million as of September 30, 2016. It seems very difficult to justify the large premium over book value given that the securities are worth only their contribution to book value and the operating businesses have very uncertain prospects. Still, given Mr. Munger8217s involvement, Daily Journal is an interesting situation that should be monitored in the future. Correction: The original article posted on December 23, 2016 listed the value of foreign securities as 21.4 million. This figure is incorrect. The correct figure is 45,481,000, comprised of a foreign marketable security held in South Korean Won worth 12,667,000 and a foreign marketable security held in Hong Kong Dollars worth 32,814,000 as of September 30, 2016. Thanks to GarethEast for pointing out the error. Disclosure: No position in Daily Journal Corporation Recent Posts Contact The Rational WalkRational Acoustics Welcome to the Rational Acoustics Online Store No Junk. No Hype. Just Solid Gear For System Tweaks Here you will find a collection of some of the most useful audio gear necessary to outfit yourself with a top notch system measurement and alignment rig. Of course you can purchase Smaart v8 and Smaart Di here, both new licenses and upgrades. You can also check out our selection of Measurement Mics. Audio IO Interfaces. Mic Stands amp Clamps. Cables and Adapters (including handy pre-packaged Adapter Kits ), and other assorted test and measurement goodies . This is also the homeof a couple of other nifty Rational Acoustics branded accessory items such as the Noise Stick phantom powered pink noise generator and the MICro Case protective carrying case for your precious measurement mics. All of the gear sold in our store is used in real-life by the staff here at Rational Acoustics andor our instructors worldwide. We dont sell gear that we cant personally recommend or that we have never tried. If its in the store, it means we like it. and we think you will to. Were always on the lookout for new gear to add to our store, so be sure the check back frequently for new product offerings. Thanks very much for shopping our store ndash Your Friends at Rational Acoustics, LLC You have no items to compare. You have no items in your shopping cart.

Comments

Popular posts from this blog

ستار نظام تداول العملات الأجنبية تحميل مجاني

إيغ خيارات الأسهم

تتحرك متوسط عمر النصف